SAVREMENA NASTAVA U SAVREMENOJ ŠKOLI

     Vreme u kojem živimo karakteriše brzi razvoj nauke, tehnike i tehnologije kao i naglo povečanje znanja. Savremeno obrazovanje nalaže prema tradicionalnog vaspitno - obravovnog sistema, metoda, oblika, principa. Aktivnost je osnova za razvoj i napredovanje ličnosti jer nova škola afirmiše učenika kao aktivnog subjekta u nastavi. Zbog toga je, u cilju podsticanja razvoja, nužno obezbediti uslove za aktivno učešće mladih – učenika pa i nastavnika.

      Zahvaljujuči tehnologiji u naučnim oblastima, bilo je moguče razvijati modernu peda –
gošku tehnologiju (multimedijsku, televizijsku i kompjutersku) koja je doprinela i doprinosi u unapređivanju nastave, motivacije učenika, podizanju kvaliteta učenja i nastave. Ovo je, svakako, tačno samo pod uslovom da se pedagoška tehnologija stručno opremi programima, da se koristi na način kako to preporučuje pedagoška nauka i da se ne preferira nastavnik u čija uloga se ne može zamjeniti tehnologijom pa ma koliko ona bila savršena. Dakle, nastavnik je nezamenljiv ne samo za nastavu i van nastavnu aktivnost već i za saradnju škole i društvene sredine, a više se bavi planiranjem, pripremanjem, organizovanjem, vaspitnim radom -  vaspitanje.

      Savremene promjene u cjelokupnom sistemu odgoja i obrazovanja, zahtjevaju od nastavnika da to bude osoba od povjerenja, odgajatelj, savjetodavac, prijatelj, organizator, koordinator, saradnik, inovator, ocjenjivač, mentor; jednom rečju savremena osoba. U savremenoj školi (u budućnosti još više) uloga nastavnika je daleko šira. Raznovrsnija i bogatija. On treba da bude aktivan u školi, izvan škole, u slobodnim aktivnostima, kulturnoj i javnoj delatnosti škole. Dobar nastavnik ne odupire se uticaju učenika, jer će svoju izuzetno odgovornu ulogu uspešno ostvariti, ako sa njima dobro sarađuju. Sarađivati u ovom kontekstu ne znači da samo nastavnik sluša prijedloge učenika, mada je i to veoma važno, već sarađivati znači prihvatanje prijedloga učenika, ako su objektivno za prihvatiti ili objasniti zašto se određeni prijedlog ne može realizovati. Nije moguće dobro i demokratski raditi u odjeljenju ako se ne prihvata uticaj učenika. Ako nastavnikovo ponašanje i stil rada nisu u potrebnoj mjeri uslovljeni radom i ponašanjem učenika, onda tu nema interakcije, a nastavni proces mora biti interakcija.



      Promjene u društvu utiču na promjene u školi, a promjene u školi u najvažnijem dijelu odnose se na promjene pozicije nastavnik i njegove uloge i stil rada u nastavnom procesu. Opstojnost i budućnost škole ogleda se u njoj odgojnoj ulozi. Da bi nastavnik bio odgajatelj tj. da bi ispunio svoju odgajateljsku ulogu, on mora djecu voljeti, uvažavati njihovo mišljenje, podsticati ih na postizanje dobrih rezultata, ali sa njima dijeliti i eventualne neuspjehe. Uspješnost i djelotvornost nastavnika kao odgajatelja više ovisi o kvalitetu uspostavljenih odnosa, a manje o poznavanju predmeta kojeg predaje, mada se i ova komponenta ne može zanemariti. 

      Zahvaljujući dobrom stilu rada, nastavnik može postići bolje rezultate u odgojno – obrazovnom procesu. Ovo se ne odnosi samo na izbor metoda rada, nego se stil rada ogleda i u cjelokupnoj individualnoj pedagoškoj praksi nastavnika. U stilu rada nastavnik izražava svoju samostalnost, kreativnost, inicijativnost, demokratičnost ili autoritarnost, nedosljednost, neodgovornost.


      U savremenoj školi djeca trebaju zauzimati centralnu ulogu, a škola treba postati mjesto na kojem se istražuje, ispituje, zajednički rješavaju problemi i vodi promišljeni dijalog. Učenici trebaju školu doživljati kao mjesto gdje se dijete razvija u kognitivnom, emocionalnom i društvenom smislu i gdje će djetetova motivacija za rad biti na visokom nivou.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentari:

Objavi komentar